Traditionele Marketing vs. Online Marketing
Ontdek de verschillen tussen traditionele en online marketing. Leer hoe ze elkaar aanvullen en welke aanpak het beste is voor jouw bedrijf en doelen.
Ontdek de verschillen tussen traditionele en online marketing. Leer hoe ze elkaar aanvullen en welke aanpak het beste is voor jouw bedrijf en doelen.
Online marketing omvat alle activiteiten die een bedrijf uitvoert om zijn product of dienst onder de aandacht te brengen bij (potentiële) klanten
Het bepalen van een doelgroep kan lastig zijn. Het liefst wil je als ondernemer jouw product en/of dienst aan iedereen verkopen.
Guerrilla marketing is de manier om met een laag budget en een beperkt aantal middelen een groot resultaat te bereiken. Het is erop gericht om in een korte tijd veel aandacht van bijvoorbeeld media of een bepaald publiek te krijgen. Hierbij kan het bijvoorbeeld gaan om een bepaalde ludieke actie. Deze door Jay Conrad Levinson bedachte marketing actie bevat ook wel de volgende aspecten:
Waar men vroeger vooral bezig was met offline marketing is tegenwoordig online marketing een hot item. Van flyers en advertenties in kranten naar social media en adverteren via zoekmachines zoals Google. Welke manier van reclame maken passend is bij jouw bedrijf hangt af van meerdere factoren. Maar wat zijn de verschillen precies? Wat zijn de voor- en nadelen?