Wat is marketing automation?
De vertaling van marketing automation is het automatiseren van marketingprocessen. Met deze technologie kun je bijvoorbeeld geautomatiseerde mails sturen, advertentiecampagnes automatisch laten sturen en meer.
De vertaling van marketing automation is het automatiseren van marketingprocessen. Met deze technologie kun je bijvoorbeeld geautomatiseerde mails sturen, advertentiecampagnes automatisch laten sturen en meer.
Een hoog ‘bounce’ percentage is iets wat we niet willen. Dit betekent namelijk dat een bezoeker op jouw website vrijwel meteen weg klikt. We kunnen ook wel stellen dat het eigenlijk helemaal geen bezoeker is. Want wat heeft dit opgeleverd? Een goede vindbarheid van websites is van belang. Daarnaast moet deze zo ingericht worden dat bezoekers ook lang blijven en overgaan tot actie. Waarom klikken bezoekers snel weg? Wij hebben enkele mogelijke oorzaken op een rij gezet:
Marketing persoonlijk maken is een van de grootste geheimen. Het moet mensen raken en zij moeten zich erin herkennen. Als bedrijf is het belangrijk goed in te spelen op de behoeften van klanten. Dit kan op verschillende manieren. Maar waar begin je?
Een heat map wordt ook wel warmtebeeld genoemd. Hiermee kan worden getoond waar bezoekers van een website naar kijken. De delen van de website waarop de blik van de klant het meest en ook wel het langst bleef rusten krijgt een bepaalde kleur. Op deze manier weet jij welk onderdeel het meeste opvalt en/of de meeste aandacht trekt.
Een website moet de juiste content bevatten, op de juiste plaats, voor het juiste publiek. Websitebezoekers genereren is fijn. Maar hoe zorg je ervoor dat zij op de website blijven en overgaan tot actie? Hiervoor is content-marketing een pre.