Je denkt vast: Facebook is toch helemaal niet meer populair? Waarom moet ik dan weten hoe ik het perfecte Facebook-bericht schrijf! En dat snappen we helemaal, zelf gebruik ik dit platform ook weinig meer en is er plaats gemaakt voor platformen als Instagram en TikTok. Toch schrijft Meta in hun financieel verslag dat Facebook nog steeds 1,93 miljard dagelijks actieve gebruikers heeft. Niet geheel onbelangrijk dus om ook dit platform bij jouw onlinestrategie te betrekken, misschien zit jouw doelgroep wel op Facebook. Hoe je het juiste kanaal voor jouw doelgroep kiest, hebben we al eerder besproken. In deze blog gaan we het hebben over hoe je het perfecte Facebook-bericht schrijft.
Bepaal het doel van het bericht
Afhankelijk van het doel van je bericht bepaal je of je juist wel of geen link toevoegt aan je bericht. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat wanneer je een link aan je bericht toevoegt, de interactie bijna met de helft daalt. Wil je dus dat er via Facebook op jouw bericht gereageerd wordt, dan doe je er goed aan om geen link toe te voegen. Geef je een korte teaser van bijvoorbeeld een blog, dan wil je natuurlijk dat mensen verder gaan lezen. Een link plaatsen is dan de beste optie, zo kan iemand makkelijk doorklikken en hoeven ze niet op jouw website op zoek te gaan naar die ene blog. Want laten we eerlijk zijn, dat doet niemand.