Het is weer die tijd van het jaar - zomer! De warme dagen en zonovergoten avonturen geven ons allemaal iets om naar uit te kijken. Naast de aangename temperaturen brengt deze periode ook een golf van mogelijkheden in het e-commerce landschap. Van opkomende evenementen en feestdagen tot andere gelegenheden om klanten te verwennen. Als jouw bedrijf wil profiteren van deze drukte, is het van essentieel belang om je Google Ads-campagnes goed voor te bereiden. In deze 7-stappen gids leg ik uit hoe je ervoor kunt zorgen dat je campagnes optimaal presteren tijdens deze levendige zomerperiode.
Plan de Sales
Voordat je meteen aanpassingen maakt in je Google Ads-account, is het belangrijk om te beslissen voor welke sale je het account wilt voorbereiden. Stel jezelf de volgende vragen:
- Wanneer vindt de actie plaats?
- Wat houdt de actie in? Gaat het bijvoorbeeld om een percentage korting of een vast bedrag?
- Geldt de actie voor alle producten of slechts een selectie?
- Is er een speciale landingspagina voor de actieproducten?
- Is er content beschikbaar om mee te adverteren (video's, afbeeldingen, teksten)?
- Heeft deze actie eerder plaatsgevonden? Wat is er dit keer anders dan bijvoorbeeld vorig jaar?
- Wat zijn de doelstellingen voor deze periode (bijv: X omzet tegen een ROAS van Y)?
Door deze vragen te beantwoorden, kun je een tijdlijn maken voor de aanpassingen die je gaat doorvoeren.