Ben je nieuwsgierig naar de ontwikkelingen van Search Engine Optimization (SEO) voor 2022 en wil je meer weten over de trends voor SEO? Het jaar 2021 is bijna voorbij en dat betekent dat we langzaamaan kunnen gaan kijken naar het jaar 2022 waarin SEO nog steeds een belangrijke rol speelt voor de vindbaarheid van jouw bedrijf. Daarbij verwachten we voor 2022 een aantal trends en ontwikkelingen te gaan zien en deze willen we met je delen, zodat jij up to date bent van de nieuwste SEO ontwikkelingen.
Content is key
Content is de basis voor goede SEO. Wanneer jouw content optimaal is, zul je hoe dan ook hoger ranken in Google. Door relevante teksten te schrijven met de juiste zoekwoorden voor je publiek zal Google je belonen. Besteed daarom genoeg aandacht aan de content van je website! Zorg voor duidelijke titels, tussenkopjes en korte krachtige zinnen. Wanneer je dit goed doet en je teksten ook nog eens een zogeheten ‘call to action’ bevatten, trigger je bezoekers om een specifieke actie uit te voeren. Dit kan je zomaar eens extra conversies en een hogere page rank in Google opleveren. Begin dus eerst met het optimaliseren van je content om je SEO een boost te geven in 2022.