Het jaar is voorbijgevlogen, echt bizar. Als je onze blogs al wat langer leest, dan zie je dat dit een terugkerend thema voor mij is en dat ik altijd zeg dat het jaar zo snel is gegaan. Ze zeggen ook hoe ouder je wordt, hoe sneller de tijd gaat. Toen ik wat jonger was, geloofde ik dat niet en vond ik het vooral vervelend als mensen dat zeiden. Alsof je leeftijd iets te maken heeft met de snelheid van de tijd, maar het is echt zo. Helaas... Goed nu we het ´oh het gaat allemaal zo snel´ stukje gehad hebben, gaan we kijken naar wat 2023 ons gaat brengen. Je weet inmiddels dat de veranderingen in de onlinewereld ontzettend snel gaan. Je zou haast kunnen zeggen dat we beter een blog kunnen schrijven over wat de volgende maand ons brengt. Voor nu pikken we de hoofdtrends op het gebied van SEO eruit en vertel ik je graag waar je rekening mee moet houden en hoe je zelf op bepaalde trends kunt inspelen.
Maar... eerst blikken we nog even kort terug op 2022
De SEO-voorspellingen van 2022, zijn ze uitgekomen? Daar kunnen we kort over zijn, ja. En niet alleen zijn de ontwikkelingen die we in 2022 op het gebied van SEO doorgemaakt hebben, belangrijk voor dat jaar. Ook komend jaar is het belangrijk om je te blijven focussen op:
- De content op jouw site;
- E-commerce;
- Websitesnelheid (maar ook de andere technische aspecten) en
- Bewegend beeld.
Bewegend beeld trekt nu eenmaal meer aandacht dan foto's. Ook hier hebben we al veel content over geschreven. Lees bijvoorbeeld de blog over TikTok en hoe je dit kunt inzetten B2B of wat Instagram Reels zijn en wat de waarde hiervan is voor jouw bedrijf.
Benieuwd hoe wij bewegend beeld inzetten voor Designpro? Bekijk onze TikTok en Instagram voor wat inspiratie. Wil je hier mee over weten? Neem dan contact op, ik help je graag verder.