Sinds januari 2018 heeft iedereen toegang tot de betaversie van de nieuwe versie van Google Search Console Bèta, ook wel bekend als Google Webmaster Tools. Vooral de lay-out heeft een facelift gekregen, maar de gebruiksvriendelijkheid is er ook zeker op vooruitgegaan. Daarnaast biedt de betaversie van de Google Search Console meer functies als het gaat om SEO-data. In de nieuwe versie is er meer aandacht voor ‘ouderwetse’ problemen als duplicate content, crawl budget en index bloat (wanneer er pagina’s geïndexeerd worden, die juist niet geïndexeerd moeten worden). In deze blog lees je alles over wat je met de betaversie van de nieuwe Google Search Console kunt.
Google Search Console is een tool welke veel informatie geeft over hoe bezoekers jouw website waarderen. Daarnaast kun je in de Google Search Console ook inzicht krijgen in hoe Google jouw website nou eigenlijk leest. Door in de afgelopen jaren feedback van gebruikers te verwerken heeft Google de mogelijkheden die de tool biedt kunnen verbeteren. In de nieuwe versie zijn er nog maar twee rapporten beschikbaar, namelijk een rapport over de prestaties van de site en de indexdekking van de site.